Kategori:

Jippi! Vi vant Sølvmikken 🎙️

Det var radiospottene for Fortum som stakk av med Sølvmikken i februar. Her kan du høre alle spottene.

Med Fortum-appen har du full oversikt over strømprisen og strømforbruket. Og et såpass enkelt og greit budskap kan jo egentlig hvem som helst formidle. Så da var det jo bare å sette i gang og spørre om folk var interessert i å spille i reklamen vår, da. Verre er det jo ikke når man som sagt har en app som gir full oversikt over strømprisen og strømforbruket. Smart, ikke sant? 

Dette var gøy – vi er pumped!
– Kristoffer Reppen (t.h)

Juryens begrunnelse

Juryen har hørt dette konseptet før og denne gangen var det nok til å sende både begeistring og poengsum til topps. I en kategori hvor leverandørene er like og budskapet er enkelt, er det deilig med et konsept som gir rom for det absurde. Juryen humrer og gratulerer spesielt den gamle 12-åringen og Karen-Marie som ikke er Karen-Marie (eller er det Karen-Marie?) med førsteplass!

Med på laget fra Atyp var kreativt team Sigurd Solberg & Kristoffer Reppen, rådgiver Marius Jensen og prosjektleder Anja Kristiansen.
Spottene er produsert av Både Og og ansvarlige hos Fortum er Iselin Klev, Morten Willumsen, Michael Ruud og Elise Sanden Søvik.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre lignende artikler:

Karakterdreven historiefortelling oppnår vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame
Karakterdreven historiefortelling oppnår vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame

Det er godt dokumentert at reklame rettet mot høyre hjernehalvdel i større grad engasjerer følelser, huskes bedre og derfor er mer effektiv på lang sikt enn reklame rettet mot venstre hjernehalvdel (Se f.eks. Orlando Wood, Lemon – how the advertising brain turned sour). I denne analysen ser vi på forskjellene i evne til å generere oppmerksomhet mellom filmer som aktiviserer henholdsvis høyre og venstre hjernehalvdel.

read more

Karakterdreven historiefortelling oppnår vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame

Det er godt dokumentert at reklame rettet mot høyre hjernehalvdel i større grad engasjerer følelser, huskes bedre og derfor er mer effektiv på lang sikt enn reklame rettet mot venstre hjernehalvdel (Se f.eks. Orlando Wood, Lemon – how the advertising brain turned sour). I denne analysen ser vi på forskjellene i evne til å generere oppmerksomhet mellom filmer som aktiviserer henholdsvis høyre og venstre hjernehalvdel.

Atyp delte mentale snarveier på fullbooket frokostseminar

På frokostseminaret AtypLeaks fikk deltakerne et innblikk i hvordan nudging (dulting) kan brukes strategisk for å påvirke holdninger og atferd.

Her kan lese gjennom innholdet og eksempler på de 8 nudging teknikkene som ble presentert på seminaret.

Er nettsiden din i ferd med å bli usynlig?

Hvordan du holder deg synlig når AI endrer spillereglene