Evo Elsykler

Vi tar bota di!

En av de mest irriterende tingene med å ha bil i byen, er parkeringsbøter. Og sånn har det vært helt til EVO Elsykler kom med et forslag til hvordan du blir kvitt disse bøtene en gang for alle.

EVO Elsykler foreslo ganske enkelt at de kunne betale bota di hvis du kjøpte en ny elsykkel hos dem. Dette budskapet spredte de rundt i hele landet, med et spesielt fokus i byene der fordelene med elsykkel er størst.

Budskapet ble også plassert der parkeringsbøter svir som verst – på bilruta til feilparkerte biler. Vi produserte en enkel og tydelig DM som ble lagt utenpå reelle parkeringsbøter.

Vi var også til stede i parkeringshus og på parkeringsplasser. Selv om du ikke har fått en parkeringsbot akkurat der og da, kjenner de fleste bilister følelsen av en gul lapp på ruta.

Radio var en del av kampanjen. Også her minnet vi om at sykkel i mange tilfeller er et bedre alternativ enn bil. Og hvem vet, kanskje kampanjen har ført til at noen har parkert bilen for godt?

Andre arbeider fra Atyp:

Et valg for generasjoner

Et valg for generasjoner

Hvordan løfter man en nesten hundre år gammel, norsk familiebedrift inn i fremtiden? Det var oppgaven vi fikk av NorDan. Sammen utviklet vi et langsiktig kommunikasjonskonsept som forener arv, håndverk og innovasjon: Et valg for generasjoner.

read more
Sparer tid med Senterstudio

Sparer tid med Senterstudio

Når mange butikker skal på lufta samtidig, kan veien fra innsendt materiell til publisering bli unødvendig tidkrevende. Med Atyp Senterstudio reduserer vi tidsbruk og feil, og sikrer forutsigbare leveranser med avtalt kvalitet.

read more

Wilhelmsen Ships Service appoints Atyp as global media agency partner

The partnership will help Wilhelmsen Ships Service (WSS) scale a performance-driven marketing model across regions and solution areas.

Atyp delte mentale snarveier på fullbooket frokostseminar

På frokostseminaret AtypLeaks fikk deltakerne et innblikk i hvordan nudging (dulting) kan brukes strategisk for å påvirke holdninger og atferd.

Her kan lese gjennom innholdet og eksempler på de 8 nudging teknikkene som ble presentert på seminaret.

Statens Vegvesen velger Atyp til både reklame og media

Etter en nylig gjennomført byråkonkurranse er det klart at Atyp skal bistå Statens Vegvesen med å løse kommunikasjonsoppgaver tilknyttet sesongaktiviteter de neste årene, og vi ble valgt på både reklame og media.