Den Lille Nøttefabrikken

Vi har designet nye nøtteposer!

Den Lille Nøttefabrikken har et stort engasjement for nøttenes opphav, kvalitet, smak og bærekraftighet. Vi i Atyp fikk oppdraget med å synliggjøre det bedre på pakningene.

Høstet rett fra treet
Det nye posedesignet tar utgangspunkt i en veldig ren visuell idé: Dette er nøtter som kommer «rett fra treet» og er minimalt bearbeidet. Derfor ble trærne det bærende elementet i det nye designet. Enkelt, grafisk og tett på produktets helt naturlige opphav.

I tillegg har vi innført et «Nøye utvalgte»-begrep for å understreke at dette er eksperter som finner den beste kvaliteten for deg. Ernæring har også fått en viktigere rolle, og nøttenes  «super-food»-egenskaper er gjort mer synlige både for for- og bakside.

Nøtter som Nytter
Mange kjenner ikke til at Den Lille Nøttefabrikken har etablert et eget Nøtter som Nytter fond. Dette er blant annet knyttet til den lokale cashewproduksjonen i Mosambik, gir flere mer å leve av og bidrar til å øke den lokale verdiskapingen. Hver eneste solgte pose med naturlige nøtter gir et bidrag til dette fondet. Derfor var det viktig å gi Nøtter som Nytter en egen logo og sentral plassering på det nye pakningsdesignet.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre arbeider fra Atyp:

Flere menn på banen i fosterhjemssaken

Flere menn på banen i fosterhjemssaken

Bufdir ønsket å få menn på banen i fosterhjemssaken. Atyp utviklet kommunikasjon på konseptet “Neste Kapittel” med historier om en Liverpool-supporter og en ishockeytrener. Kampanjen ble plassert rundt fotball- og ishockeyarrangementer for å nå menn. Kampanjen vant hele tre priser under Anfo Effekt 2024: Gull i Bærekraft, Kantar sin Innsiktspris og Grand Prix.

read more
Fjordlandslaget

Fjordlandslaget

Vinneren av ANFO Effekt for 2023 har hatt stor suksess med å samle hele porteføljen i et distinkt og helhetlig reklameunivers. Med dette grepet gjorde vi Fjordland lettere å huske på tvers av brukssituasjoner. I begynnelsen av 2025 gjennomførte Fjordland sin største designendring noensinne – denne gangen for å bli lettere å finne i butikkhyllene.

read more
Hele Norges regnskapsprogram

Hele Norges regnskapsprogram

Tripletex er det mest brukte regnskapsprogrammet i Norge, valgt av over 135 000 bedrifter. Når selskapet skulle vokse videre i 2025, trengte de et kommunikasjonskonsept som ikke bare handlet om enkelhet og fleksibilitet – men som også befester posisjonen som det naturlige førstevalget.

read more

Nominasjoner og prisdryss til Bufdir! 

Fotballfilmen «Den utenkelige overgangen» som vi har laget for Bufdir og Fosterhjem.no, har allerede vunnet Sølvfisken for mars, og fortsetter nå å...

Note to self – derfor bør historiefortellere omfavne Byron Sharp

Byron Sharp, eller rettere sagt tolkningen av hans bøker har vært et hår i suppa for mange av oss som jobber med å lage reklame.

Samsnakka om alkohol?

Tidligere i år ble det kjent at Av-og-til valgte oss som sitt nye reklamebyrå på tematikken ungdom og alkohol. Endelig er første kampanje på lufta.