Skattekort i alle formater

I fjor lanserte Atyp et fleksibelt kommunikasjonskonsept for Skatteetatens mange små og store beskjeder året igjennom, kalt «... så blir det riktig». I disse dager er konseptet i bruk for å oppfordre oss til å sjekke at opplysningene i skattekortet for 2023 er korrekte.

Hvis opplysningene i skattekortet ditt ikke stemmer, risikerer du at skattetrekket blir for høyt eller for lavt. I år er det særlig god grunn til å ta sjekken, siden at mange har fått høyere rente på lånene sine

Vi visste at skattekortkampanjen skulle ha hovedtrykk på display-annonser og sosiale medier. Idéen ble derfor å spille på lag med de mange forskjellige og ikke minst små formatene. 

Å trekke for mye skatt gjør tilværelsen trangere enn den trenger å være. Løsningen ble å vise dette bokstavelig i form av tre unødvendig trange rom. Rommene er nøyaktig tilpasset formatene de skal brukes i.  

Å trekke for lite skatt derimot, betyr at du påfører deg selv en baksmell. Heller ikke her så vi noen grunn til å gå rundt grøten. 

Resultater

Flere åpnet skattekortet enn i 2021.

Andre arbeider fra Atyp:

Et valg for generasjoner

Et valg for generasjoner

Hvordan løfter man en nesten hundre år gammel, norsk familiebedrift inn i fremtiden? Det var oppgaven vi fikk av NorDan. Sammen utviklet vi et langsiktig kommunikasjonskonsept som forener arv, håndverk og innovasjon: Et valg for generasjoner.

read more
Sparer tid med Senterstudio

Sparer tid med Senterstudio

Når mange butikker skal på lufta samtidig, kan veien fra innsendt materiell til publisering bli unødvendig tidkrevende. Med Atyp Senterstudio reduserer vi tidsbruk og feil, og sikrer forutsigbare leveranser med avtalt kvalitet.

read more

Wilhelmsen Ships Service appoints Atyp as global media agency partner

The partnership will help Wilhelmsen Ships Service (WSS) scale a performance-driven marketing model across regions and solution areas.

Atyp delte mentale snarveier på fullbooket frokostseminar

På frokostseminaret AtypLeaks fikk deltakerne et innblikk i hvordan nudging (dulting) kan brukes strategisk for å påvirke holdninger og atferd.

Her kan lese gjennom innholdet og eksempler på de 8 nudging teknikkene som ble presentert på seminaret.

Statens Vegvesen velger Atyp til både reklame og media

Etter en nylig gjennomført byråkonkurranse er det klart at Atyp skal bistå Statens Vegvesen med å løse kommunikasjonsoppgaver tilknyttet sesongaktiviteter de neste årene, og vi ble valgt på både reklame og media.