Om da Hafslund Strøm ble en del av Fortum

Hafslund Strøm har lenge vært kjent som en solid og tradisjonsrik strømleverandør. Våren 2022 skulle denne merkevaren forsvinne og bli en del av Fortum.

Vår oppgave ble å fortelle at dette skjedde – både til folk generelt, men spesielt til de som var Hafslund Strøm-kunder. Disse skulle betrygges på at alt ville bli som de var vant til – bare enda litt bedre.

Budskapet for kampanjen ble dermed: Nå blir Hafslund Strøm til Fortum. Det betyr flere smarte løsninger for deg.

Vi valgte å lage et visuelt univers som gikk fra blått til grønt. Hafslund Strøm har alltid vært blå, og skuespilleren vi benyttet var hentet fra en kampanje de hadde laget tidligere. Dette for å umiddelbart skape stor gjenkjennelse til Hafslund Strøm.

I alle visuelle flater lot vi en grønn duk falle ned og erstatte den blå bakgrunnen. Vi begrenset andre elementer for å holde filmene tydelige, symbolske og enkle å forstå.

På radio er det ikke like enkelt å vise at blått blir grønt. Vi valgte derfor i stedet å være tydelig på de to linjene som er selve budskapet i kampanjen: Nå blir Hafslund Strøm til Fortum. Det betyr flere smarte løsninger for deg.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre arbeider fra Atyp:

Nominasjoner og prisdryss til Bufdir! 

Fotballfilmen «Den utenkelige overgangen» som vi har laget for Bufdir og Fosterhjem.no, har allerede vunnet Sølvfisken for mars, og fortsetter nå å...

Note to self – derfor bør historiefortellere omfavne Byron Sharp

Byron Sharp, eller rettere sagt tolkningen av hans bøker har vært et hår i suppa for mange av oss som jobber med å lage reklame.

Samsnakka om alkohol?

Tidligere i år ble det kjent at Av-og-til valgte oss som sitt nye reklamebyrå på tematikken ungdom og alkohol. Endelig er første kampanje på lufta.