Prosjektets startet med et innsiktsarbeid der Atyp gjorde feltarbeid med intervjuer med AFF sine kunder – som ble nedfelt i en merkevarestrategi med output «Lederskapet fremtiden trenger».
Med utgangspunkt i merkevarestrategien utviklet vi merkevarearkitektur og corporate design. Dette inkluderte logoer for mormerket og alle programmene, samt fargepalett, font og et felles grafisk element.
Videre utviklet vi fotomanér, piktogrammer og illustrasjoner av en rekke modeller som benyttes i de ulike utviklingsprogrammene.
Det nye designet ble implementert på alle AFF sine kommunikasjonsflater, inkludert:
- Corporate materiell: Word-mal, PPT-mal, e-postsignatur, invitasjoner, diplomer, roll-ups, kalendere for programmene, hjemmeside og identitetsportal.
- Design og programmering av hjemmeside. Design og programmering av identitetsportal der designmanual, alle grafiske elementer og fotobank er samlet for nedlastning.
- Ekstern massekommuniksjon: Printannonser og digitale annonser til SoMe og bannere.
- Materiell til bruk i programmene:
- 4 lærebøker for VinnVinn programmet med totalt 252 sider A4.
- Lærebok for Utviklingsprogram for organisasjonsutviklere med totalt 144 sider A4.
Ønsker du mer informasjon?
Svein Larsen
svein@atyp.no
+47 911 82 211