AFF

Ny identitet for AFF

AFF – stiftelsen Administrativt Forskningsfond ved Norges Handelshøyskole, tilbyr en rekke ulike lederutviklingsprogrammer til næringslivet. Stiftelsen hadde behov for å samle alle programmer og aktiviteter i en felles merkevarestrategi med tilhørende visuell identitet.

Prosjektets startet med et innsiktsarbeid der Atyp gjorde feltarbeid med intervjuer med AFF sine kunder – som ble nedfelt i en merkevarestrategi med output «Lederskapet fremtiden trenger».  

Med utgangspunkt i merkevarestrategien utviklet vi merkevarearkitektur og corporate design. Dette inkluderte logoer for mormerket og alle programmene, samt fargepalett, font og et felles grafisk element.

Videre utviklet vi fotomanér, piktogrammer og illustrasjoner av en rekke modeller som benyttes i de ulike utviklingsprogrammene.  

Det nye designet ble implementert på alle AFF sine kommunikasjonsflater, inkludert:

  • Corporate materiell: Word-mal, PPT-mal, e-postsignatur, invitasjoner, diplomer, roll-ups, kalendere for programmene, hjemmeside og identitetsportal.

  • Design og programmering av hjemmeside. Design og programmering av identitetsportal der designmanual, alle grafiske elementer og fotobank er samlet for nedlastning.

 

  • Ekstern massekommuniksjon: Printannonser og digitale annonser til SoMe og bannere.

 

  • Materiell til bruk i programmene:

 

  • 4 lærebøker for VinnVinn programmet med totalt 252 sider A4.

 

  • Lærebok for Utviklingsprogram for organisasjonsutviklere med totalt 144 sider A4.  

Andre arbeider fra Atyp:

Et valg for generasjoner

Et valg for generasjoner

Hvordan løfter man en nesten hundre år gammel, norsk familiebedrift inn i fremtiden? Det var oppgaven vi fikk av NorDan. Sammen utviklet vi et langsiktig kommunikasjonskonsept som forener arv, håndverk og innovasjon: Et valg for generasjoner.

read more
Sparer tid med Senterstudio

Sparer tid med Senterstudio

Når mange butikker skal på lufta samtidig, kan veien fra innsendt materiell til publisering bli unødvendig tidkrevende. Med Atyp Senterstudio reduserer vi tidsbruk og feil, og sikrer forutsigbare leveranser med avtalt kvalitet.

read more

Wilhelmsen Ships Service appoints Atyp as global media agency partner

The partnership will help Wilhelmsen Ships Service (WSS) scale a performance-driven marketing model across regions and solution areas.

Atyp delte mentale snarveier på fullbooket frokostseminar

På frokostseminaret AtypLeaks fikk deltakerne et innblikk i hvordan nudging (dulting) kan brukes strategisk for å påvirke holdninger og atferd.

Her kan lese gjennom innholdet og eksempler på de 8 nudging teknikkene som ble presentert på seminaret.

Statens Vegvesen velger Atyp til både reklame og media

Etter en nylig gjennomført byråkonkurranse er det klart at Atyp skal bistå Statens Vegvesen med å løse kommunikasjonsoppgaver tilknyttet sesongaktiviteter de neste årene, og vi ble valgt på både reklame og media.