Mercedes-Benz: Kvalitet i arbeid

Er man opptatt av kvalitet i sitt eget arbeid, kan det tenkes att man også er opptatt av kvalitet i bil. I likhet med sine kunder stiller Mercedes-Benz varebil høye krav til seg selv, og jobber hele tiden med å tilby mer enn andre varebilleverandører. Dette kaller vi «Kvalitet i arbeid».

Utfordringen

I en tid med stort press på økonomien og høy konkurranse ble det viktigere enn noen gang å demonstrere verdien av å velge kvalitet for håndverkere, kresne sjåfører og innkjøpssjefer i relevante bedrifter. Vi måtte bevise at en varebil fra Mercedes-Benz gir deg bedre sjåførkomfort, mer sikkerhetsutstyr, stort utvalg av modeller og muligheter for skreddersøm. I tillegg måtte vi forsikre kundene om at bilene våre har den beste fremkommeligheten, under alt av norske forhold. En del av løsningen ble derfor produksjon av lokalt innhold i form av film, foto og radiospotter.

Lokal innholdsproduksjon

Med interne krefter har Atyp tatt bilder og laget filmer som har demonstrert ytelse under heftig snøvær, lasteromskapasitet, bratte bakker og skarpe svinger. Materiellet har blitt blant annet blitt brukt i bannere, og tilpasset sosiale medier.

 

Økt relevans

Ved å bruke folk og steder kundene våre kjenner seg igjen i, i tillegg til å vise løsninger på utfordringer som er unike for det norske markedet, har vi økt relevansen og forbedret resulatene av den digitale markedsføringen vår.

Kvalitet i Arbeid på radio

Mange av våre kunder bruker mye tid i bilen, og radio har vært et suksessfullt media for å dramatisere omfanget av modeller, funksjoner og utstyr på en måte som virkelig har engasjert målgruppen. Alle spotter lander lydlogo vi har utviklet i samarbeid med Kaada, som sikrer gjenkjennelse over tid.

Ønsker du mer informasjon?

Birgitte Christensen
+47 928 01 546

Ulrik

Andre arbeider fra Atyp:

Nominasjoner og prisdryss til Bufdir! 

Fotballfilmen «Den utenkelige overgangen» som vi har laget for Bufdir og Fosterhjem.no, har allerede vunnet Sølvfisken for mars, og fortsetter nå å...

Note to self – derfor bør historiefortellere omfavne Byron Sharp

Byron Sharp, eller rettere sagt tolkningen av hans bøker har vært et hår i suppa for mange av oss som jobber med å lage reklame.

Samsnakka om alkohol?

Tidligere i år ble det kjent at Av-og-til valgte oss som sitt nye reklamebyrå på tematikken ungdom og alkohol. Endelig er første kampanje på lufta.