Kreftfri. Men ikke frisk.

Hvert år får rundt 200 norske barn og ungdommer kreft. God behandling gjør at de fleste overlever, men sykdommen og behandlingen gjør at mange opplever seneffekter. Barnekreftforeningen jobber for økt fokus på seneffekter og for å fremme forskning, slik at barna får et godt liv etter behandling.

Seneffekter var tema under Barnekreftmåneden i 2023 og Atyp fikk i oppgave å lage materiale for årets kampanje. Målet med kampanjen var å øke oppmerksomheten og kunnskapen om seneffekter etter en kreftsykdom hos barn og unge spesielt. Videre ønsket vi at de som ble berørt av historien til Aurora og andre barn med kreft skulle bidra økonomisk til forskning på feltet.

Sentral i løsningene er Aurora, en nå 15 år gammel jente som er kreftfri, men likevel ikke helt frisk. I en tre minutter lang film forteller Aurora og hennes nærmeste om kreft-sykdommen, behandlingen og seneffektene som vil følge henne resten av livet. Aurora preget også skjermer hos samarbeidspartnere som Elkjøp og Flytoget og plakater distribuert av lokallag i hele Norge.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre arbeider fra Atyp:

Nominasjoner og prisdryss til Bufdir! 

Fotballfilmen «Den utenkelige overgangen» som vi har laget for Bufdir og Fosterhjem.no, har allerede vunnet Sølvfisken for mars, og fortsetter nå å...

Note to self – derfor bør historiefortellere omfavne Byron Sharp

Byron Sharp, eller rettere sagt tolkningen av hans bøker har vært et hår i suppa for mange av oss som jobber med å lage reklame.

Samsnakka om alkohol?

Tidligere i år ble det kjent at Av-og-til valgte oss som sitt nye reklamebyrå på tematikken ungdom og alkohol. Endelig er første kampanje på lufta.