Jekk ned en supporter

Når Eurosport skulle lansere Eliteserien 2018 ønsket de å engasjere fotballfans i forkant av sesongen. Utfordringen var bare at fotballkampene skulle sparkes i gang allerede i mars når både OL og ski preget TV-skjermene.

For å engasjere fotballfans over hele landet tenkte vi:

Hvorfor ikke la fotballsupporterne terge hverandre med fjorårets nedturer. Fotball er ikke fotball uten rivalisering.

Ved bruk av bannere og poster i sosiale medier fristet vi folk med muligheten til å jekke ned en kompis og trakk de inn til vår kampanjeside.

På kampanjesiden kunne man enkelt tilpasse personlig bannere til venner og lagene de holder med.

Deretter kunne man sende den unike lenken til den utvalgte, som fikk oppleve en temmelig personlig hilsen på forsiden av Dagbladet.

I løpet av det første døgnet ble over 8.500 bannere laget og sendt.

Målgruppen brukte gjennomsnittlig to minutter og 23 sekunder på siden.

Gullblyanten logo

Kampanjen ble hedret med bronse i Gullblyanten og diplom i Medieprisen.

Ønsker du mer informasjon?

Morten Micalsen

Andre arbeider fra Atyp:

Nominasjoner og prisdryss til Bufdir! 

Fotballfilmen «Den utenkelige overgangen» som vi har laget for Bufdir og Fosterhjem.no, har allerede vunnet Sølvfisken for mars, og fortsetter nå å...

Note to self – derfor bør historiefortellere omfavne Byron Sharp

Byron Sharp, eller rettere sagt tolkningen av hans bøker har vært et hår i suppa for mange av oss som jobber med å lage reklame.

Samsnakka om alkohol?

Tidligere i år ble det kjent at Av-og-til valgte oss som sitt nye reklamebyrå på tematikken ungdom og alkohol. Endelig er første kampanje på lufta.