Mercedes-Benz

Hvordan få lastebilsjåfører til å vurdere Mercedes-Benz?

Lastebiler er kjent for komfort og kvalitet, men merket oppleves å være litt feminint og jålete blant lastebilsjåfører.
Bilde av en blid lastebilsjafør foran Mercedes-Benz lastebil

I stedet for å argumentere for hvorfor lastebilsjåfører skulle velge Mercedes-Benz valgte vi i stedet å spille på lag med sjåførene. I en tid hvor færre og færre utdanner seg til å bli yrkessjåfører ønsket vi å vise at livet på veien er mer variert enn folk flest kanskje ser for seg.

Vi lagde en annonseserie, som viser at det er mange gode grunner til å velge et førersete fremfor en kontorstol.

Mercedes-Benz lastebil parkert foran en foss. Sjaføren står og tisser mot fossen.
Bilde av det kreative teamet bak kampanjen og fotograf
Mercedes-Benz trucks print advertisement

Andre arbeider fra Atyp:

10 av 10 hos Skatteetaten!

Vi beholder Skatteetatens reklamekonto etter å ha vunnet en tøff konkurranse mot Bloom Oslo, Morgenstern, Publicis og Try Råd.

Chilimobil velger Atyp som nytt reklame- og mediebyrå

Vil gå atypisk til verks for videre vekst i mobilmarkedet.

Hurra for Atlas – og for en fagprøve! 🎉

Vår aller første lærling, Atlas, har nå fullført fagprøven i Mediedesign – med glans!