Mercedes-Benz

EQ Power: Fordi livet er en hybrid

I løpet av 2020 skulle Mercedes-Benz gjennomføre sin største lansering av plug-in hybrider noensinne. Hele 28 nye modellvarianter med ny og forbedret elektrisk rekkevidde, skulle lanseres under EQ Power-paraplyen. Vår oppgave var å lage en nasjonal kampanje som viste frem hele spekteret av nye modeller, og beviste at Mercedes-Benz har modeller som passer alle behov.
Mercedes-Benz plug-in hybrider

Med de nye plug-in-modellene kan du kjøre mer elektrisk i hverdagen, og skifte til motorkraft når du trenger det. Det slo oss at disse bilene har mye til felles med folks hverdag. Livet består jo tross alt av altfor mange svippturer til butikken, og altfor få til hytta. Vi kjører barna hundrevis av ganger til trening, men bare én årlig langtur til Dana Cup. Denne innsikten ble til konseptlinjen «Fordi livet er en hybrid».

Kampanjen kretser rundt 11 nøkkelvisueller, som måtte lages i 3D, ettersom ingen av modellene var lansert eller avfotografert enda. Konseptet muliggjorde et stort antall tekstvarianter, som igjen kunne tilpasses flater, geografisk lokasjon og sesong.

Kampanjen ble tatt ut på print, utendørs, SoMe, pluss programmatisk display-annonsering med både video og animert HTML.

Mercedes-Benz økte sine markedsandeler i hybrid-segmentet i perioden 2019-2020 fra 1,67 til 6,55%. Veksten i hybrid overgikk veksten for merket totalt i det norske markedet.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre arbeider fra Atyp:

Flere menn på banen i fosterhjemssaken

Flere menn på banen i fosterhjemssaken

Bufdir ønsket å få menn på banen i fosterhjemssaken. Atyp utviklet kommunikasjon på konseptet “Neste Kapittel” med historier om en Liverpool-supporter og en ishockeytrener. Kampanjen ble plassert rundt fotball- og ishockeyarrangementer for å nå menn. Kampanjen vant hele tre priser under Anfo Effekt 2024: Gull i Bærekraft, Kantar sin Innsiktspris og Grand Prix.

read more
Fjordlandslaget

Fjordlandslaget

Vinneren av ANFO Effekt for 2023 har hatt stor suksess med å samle hele porteføljen i et distinkt og helhetlig reklameunivers. Med dette grepet gjorde vi Fjordland lettere å huske på tvers av brukssituasjoner. I begynnelsen av 2025 gjennomførte Fjordland sin største designendring noensinne – denne gangen for å bli lettere å finne i butikkhyllene.

read more
Hele Norges regnskapsprogram

Hele Norges regnskapsprogram

Tripletex er det mest brukte regnskapsprogrammet i Norge, valgt av over 135 000 bedrifter. Når selskapet skulle vokse videre i 2025, trengte de et kommunikasjonskonsept som ikke bare handlet om enkelhet og fleksibilitet – men som også befester posisjonen som det naturlige førstevalget.

read more

Nominasjoner og prisdryss til Bufdir! 

Fotballfilmen «Den utenkelige overgangen» som vi har laget for Bufdir og Fosterhjem.no, har allerede vunnet Sølvfisken for mars, og fortsetter nå å...

Note to self – derfor bør historiefortellere omfavne Byron Sharp

Byron Sharp, eller rettere sagt tolkningen av hans bøker har vært et hår i suppa for mange av oss som jobber med å lage reklame.

Samsnakka om alkohol?

Tidligere i år ble det kjent at Av-og-til valgte oss som sitt nye reklamebyrå på tematikken ungdom og alkohol. Endelig er første kampanje på lufta.