Mercedes-Benz

EQ Power: Fordi livet er en hybrid

I løpet av 2020 skulle Mercedes-Benz gjennomføre sin største lansering av plug-in hybrider noensinne. Hele 28 nye modellvarianter med ny og forbedret elektrisk rekkevidde, skulle lanseres under EQ Power-paraplyen. Vår oppgave var å lage en nasjonal kampanje som viste frem hele spekteret av nye modeller, og beviste at Mercedes-Benz har modeller som passer alle behov.
Mercedes-Benz plug-in hybrider

Med de nye plug-in-modellene kan du kjøre mer elektrisk i hverdagen, og skifte til motorkraft når du trenger det. Det slo oss at disse bilene har mye til felles med folks hverdag. Livet består jo tross alt av altfor mange svippturer til butikken, og altfor få til hytta. Vi kjører barna hundrevis av ganger til trening, men bare én årlig langtur til Dana Cup. Denne innsikten ble til konseptlinjen «Fordi livet er en hybrid».

Kampanjen kretser rundt 11 nøkkelvisueller, som måtte lages i 3D, ettersom ingen av modellene var lansert eller avfotografert enda. Konseptet muliggjorde et stort antall tekstvarianter, som igjen kunne tilpasses flater, geografisk lokasjon og sesong.

Kampanjen ble tatt ut på print, utendørs, SoMe, pluss programmatisk display-annonsering med både video og animert HTML.

Mercedes-Benz økte sine markedsandeler i hybrid-segmentet i perioden 2019-2020 fra 1,67 til 6,55%. Veksten i hybrid overgikk veksten for merket totalt i det norske markedet.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre arbeider fra Atyp:

Nominasjoner og prisdryss til Bufdir! 

Fotballfilmen «Den utenkelige overgangen» som vi har laget for Bufdir og Fosterhjem.no, har allerede vunnet Sølvfisken for mars, og fortsetter nå å...

Note to self – derfor bør historiefortellere omfavne Byron Sharp

Byron Sharp, eller rettere sagt tolkningen av hans bøker har vært et hår i suppa for mange av oss som jobber med å lage reklame.

Samsnakka om alkohol?

Tidligere i år ble det kjent at Av-og-til valgte oss som sitt nye reklamebyrå på tematikken ungdom og alkohol. Endelig er første kampanje på lufta.