Hafslund

Elektrisitetens gode hjelper

Atyp har sammen med Hafslund utviklet et nytt kommunikasjonskonsept for fjernvarmen i Oslo.

Kampanjen skal motivere flere til å velge fjernvarme. Da trenges det både bedre kjennskap og kunnskap om elektrisitetens gode hjelper i Oslo.

Elektrisiteten i Oslo er under press. Derfor er det uheldig at strøm brukes til oppvarming av veldig mange boligbygg og kontorbygg i Oslo. Fjernvarme har kapasitet til å gjøre denne oppvarmingsjobben, og distribusjonsnettet er ferdig utbygd og ligger under bakken i hele byen.
Atyp har utviklet et enkelt og pedagogisk univers for å synliggjøre dette.

Foruten filmer, display og print, består kampanjen også av utvalgte utendørs lokasjoner der Hafslund hyller bygg og bedrifter i Oslo som allerede varmes opp med fjernvarme i dag.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre arbeider fra Atyp:

Flere menn på banen i fosterhjemssaken

Flere menn på banen i fosterhjemssaken

Bufdir ønsket å få menn på banen i fosterhjemssaken. Atyp utviklet kommunikasjon på konseptet “Neste Kapittel” med historier om en Liverpool-supporter og en ishockeytrener. Kampanjen ble plassert rundt fotball- og ishockeyarrangementer for å nå menn. Kampanjen vant hele tre priser under Anfo Effekt 2024: Gull i Bærekraft, Kantar sin Innsiktspris og Grand Prix.

read more
Fjordlandslaget

Fjordlandslaget

Vinneren av ANFO Effekt for 2023 har hatt stor suksess med å samle hele porteføljen i et distinkt og helhetlig reklameunivers. Med dette grepet gjorde vi Fjordland lettere å huske på tvers av brukssituasjoner. I begynnelsen av 2025 gjennomførte Fjordland sin største designendring noensinne – denne gangen for å bli lettere å finne i butikkhyllene.

read more

Nominasjoner og prisdryss til Bufdir! 

Fotballfilmen «Den utenkelige overgangen» som vi har laget for Bufdir og Fosterhjem.no, har allerede vunnet Sølvfisken for mars, og fortsetter nå å...

Note to self – derfor bør historiefortellere omfavne Byron Sharp

Byron Sharp, eller rettere sagt tolkningen av hans bøker har vært et hår i suppa for mange av oss som jobber med å lage reklame.

Praksisteam på besøk

De siste månedene har vi vært så heldige å ha Caroline og Gjon på besøk hos oss.