DigiUng

Det finnes et sted for alle spørsmål

DigiUng er et program for å samle offentlige tjenester og informasjon for unge på et sted, nemlig på ung.no. Et av prosjektene til DigiUng har vært å samle alle tilgjengelige anonyme chat- og telefontjenester for barn og unge på ung.no, under fanen «snakk med noen».

Oppgaven til Atyp var å gjøre tilbudet om anonyme chat- og telefontjenester på mer kjent for barn og ungdom i alderen 13 til 20 år. Videre skulle kommunikasjonen være relevant uavhengig av spørsmål og tema målgruppen måtte lure på. De anonyme chattetjenestene vi skulle dekke spenner bredt; «Unge Pårørende», «NAV», «Snakk om Mobbing», «RUSinfo», «Ung Kreft», «Snakk om Psyken», «Skeiv Chat», «Lånekassen», «Kirkens SOS», «Ungdomstelefonen», og mange mange flere.

 

Løsningen fra Atyp ble å lage en animasjonsfilm der spørsmålet spiller hovedrollen. Filmen låner estetikk og dramaturgi fra videospill og viser at ung.no er en trygg havn for de spørsmålene du ikke tør eller vil at andre skal vite om at du har.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre arbeider fra Atyp:

Et valg for generasjoner

Et valg for generasjoner

Hvordan løfter man en nesten hundre år gammel, norsk familiebedrift inn i fremtiden? Det var oppgaven vi fikk av NorDan. Sammen utviklet vi et langsiktig kommunikasjonskonsept som forener arv, håndverk og innovasjon: Et valg for generasjoner.

read more
Sparer tid med Senterstudio

Sparer tid med Senterstudio

Når mange butikker skal på lufta samtidig, kan veien fra innsendt materiell til publisering bli unødvendig tidkrevende. Med Atyp Senterstudio reduserer vi tidsbruk og feil, og sikrer forutsigbare leveranser med avtalt kvalitet.

read more

Wilhelmsen Ships Service appoints Atyp as global media agency partner

The partnership will help Wilhelmsen Ships Service (WSS) scale a performance-driven marketing model across regions and solution areas.

Atyp delte mentale snarveier på fullbooket frokostseminar

På frokostseminaret AtypLeaks fikk deltakerne et innblikk i hvordan nudging (dulting) kan brukes strategisk for å påvirke holdninger og atferd.

Her kan lese gjennom innholdet og eksempler på de 8 nudging teknikkene som ble presentert på seminaret.

Statens Vegvesen velger Atyp til både reklame og media

Etter en nylig gjennomført byråkonkurranse er det klart at Atyp skal bistå Statens Vegvesen med å løse kommunikasjonsoppgaver tilknyttet sesongaktiviteter de neste årene, og vi ble valgt på både reklame og media.