Den rosa elektrikerkjeden

Norske elektrikerkjeder er vanligvis blå, røde, sorte eller grønne. Boligelektrikeren er et selskap med mange dyktige elektrikere som skal gjøre det enklere for private husstander å få rask hjelp – hele tiden.

Farger = følelser

– Å prate om farger er som å prate om følelser. Farger har røtter i personlige opplevelser og i symbolikk som vitenskap og psykologi forsøker å finne ut av. Rosa symboliserer både sjarme og omsorg, og ettersom markedsanalysene viste at færre en 1 % bruker det som sin primærfarge, ble det naturlig å anbefale Boligelektrikeren å velge rosa. Brukt på riktig måte, vil det gjøre merkevaren både mer synlig og mer tilgjengelig i markedet, sier grafisk designer Niri Bøyesen i Atyp.

Vi er der i en fei!

Private husstander er vant til å måtte vente på å få hjelp med håndverkertjenester innenfor el-, rør- og bygg.  Derfor valgte Atyp å utvikle et kommunikasjonskonsept som helt bokstavelig viser at du kan forvente at det er kort vei fra problem til løsning.

– Rosa biler og et enkelt telefonnummer gjør det enklere å få øye på Boligelektrikeren, komme i kontakt med oss og bli fornøyd med oss. Bare ring 02424 og vi er der i en fei, sier Markedsdirektør Samba Ndiaye hos Boligelektrikeren, som må berømmes for å tørre å ta modige valg for sin nye elektrikerkjede.

Atyp har hatt et totalansvar som inkluderer navneprosess, logoutvikling, farger, fonter, utvikling av boligelektrikeren.no, kommunikasjonskonsept og medieplanlegging.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre arbeider fra Atyp:

Flere menn på banen i fosterhjemssaken

Flere menn på banen i fosterhjemssaken

Bufdir ønsket å få menn på banen i fosterhjemssaken. Atyp utviklet kommunikasjon på konseptet “Neste Kapittel” med historier om en Liverpool-supporter og en ishockeytrener. Kampanjen ble plassert rundt fotball- og ishockeyarrangementer for å nå menn. Kampanjen vant hele tre priser under Anfo Effekt 2024: Gull i Bærekraft, Kantar sin Innsiktspris og Grand Prix.

read more
Fjordlandslaget

Fjordlandslaget

Vinneren av ANFO Effekt for 2023 har hatt stor suksess med å samle hele porteføljen i et distinkt og helhetlig reklameunivers. Med dette grepet gjorde vi Fjordland lettere å huske på tvers av brukssituasjoner. I begynnelsen av 2025 gjennomførte Fjordland sin største designendring noensinne – denne gangen for å bli lettere å finne i butikkhyllene.

read more
Hele Norges regnskapsprogram

Hele Norges regnskapsprogram

Tripletex er det mest brukte regnskapsprogrammet i Norge, valgt av over 135 000 bedrifter. Når selskapet skulle vokse videre i 2025, trengte de et kommunikasjonskonsept som ikke bare handlet om enkelhet og fleksibilitet – men som også befester posisjonen som det naturlige førstevalget.

read more

Nominasjoner og prisdryss til Bufdir! 

Fotballfilmen «Den utenkelige overgangen» som vi har laget for Bufdir og Fosterhjem.no, har allerede vunnet Sølvfisken for mars, og fortsetter nå å...

Note to self – derfor bør historiefortellere omfavne Byron Sharp

Byron Sharp, eller rettere sagt tolkningen av hans bøker har vært et hår i suppa for mange av oss som jobber med å lage reklame.

Samsnakka om alkohol?

Tidligere i år ble det kjent at Av-og-til valgte oss som sitt nye reklamebyrå på tematikken ungdom og alkohol. Endelig er første kampanje på lufta.