Den rosa elektrikerkjeden

Norske elektrikerkjeder er vanligvis blå, røde, sorte eller grønne. Boligelektrikeren er et selskap med mange dyktige elektrikere som skal gjøre det enklere for private husstander å få rask hjelp – hele tiden.

Farger = følelser

– Å prate om farger er som å prate om følelser. Farger har røtter i personlige opplevelser og i symbolikk som vitenskap og psykologi forsøker å finne ut av. Rosa symboliserer både sjarme og omsorg, og ettersom markedsanalysene viste at færre en 1 % bruker det som sin primærfarge, ble det naturlig å anbefale Boligelektrikeren å velge rosa. Brukt på riktig måte, vil det gjøre merkevaren både mer synlig og mer tilgjengelig i markedet, sier grafisk designer Niri Bøyesen i Atyp.

Vi er der i en fei!

Private husstander er vant til å måtte vente på å få hjelp med håndverkertjenester innenfor el-, rør- og bygg.  Derfor valgte Atyp å utvikle et kommunikasjonskonsept som helt bokstavelig viser at du kan forvente at det er kort vei fra problem til løsning.

– Rosa biler og et enkelt telefonnummer gjør det enklere å få øye på Boligelektrikeren, komme i kontakt med oss og bli fornøyd med oss. Bare ring 02424 og vi er der i en fei, sier Markedsdirektør Samba Ndiaye hos Boligelektrikeren, som må berømmes for å tørre å ta modige valg for sin nye elektrikerkjede.

Atyp har hatt et totalansvar som inkluderer navneprosess, logoutvikling, farger, fonter, utvikling av boligelektrikeren.no, kommunikasjonskonsept og medieplanlegging.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre arbeider fra Atyp:

10 av 10 hos Skatteetaten!

Vi beholder Skatteetatens reklamekonto etter å ha vunnet en tøff konkurranse mot Bloom Oslo, Morgenstern, Publicis og Try Råd.

Chilimobil velger Atyp som nytt reklame- og mediebyrå

Vil gå atypisk til verks for videre vekst i mobilmarkedet.

Hurra for Atlas – og for en fagprøve! 🎉

Vår aller første lærling, Atlas, har nå fullført fagprøven i Mediedesign – med glans!