Den rosa elektrikerkjeden

Norske elektrikerkjeder er vanligvis blå, røde, sorte eller grønne. Boligelektrikeren er et selskap med mange dyktige elektrikere som skal gjøre det enklere for private husstander å få rask hjelp – hele tiden.

Farger = følelser

– Å prate om farger er som å prate om følelser. Farger har røtter i personlige opplevelser og i symbolikk som vitenskap og psykologi forsøker å finne ut av. Rosa symboliserer både sjarme og omsorg, og ettersom markedsanalysene viste at færre en 1 % bruker det som sin primærfarge, ble det naturlig å anbefale Boligelektrikeren å velge rosa. Brukt på riktig måte, vil det gjøre merkevaren både mer synlig og mer tilgjengelig i markedet, sier grafisk designer Niri Bøyesen i Atyp.

Vi er der i en fei!

Private husstander er vant til å måtte vente på å få hjelp med håndverkertjenester innenfor el-, rør- og bygg.  Derfor valgte Atyp å utvikle et kommunikasjonskonsept som helt bokstavelig viser at du kan forvente at det er kort vei fra problem til løsning.

– Rosa biler og et enkelt telefonnummer gjør det enklere å få øye på Boligelektrikeren, komme i kontakt med oss og bli fornøyd med oss. Bare ring 02424 og vi er der i en fei, sier Markedsdirektør Samba Ndiaye hos Boligelektrikeren, som må berømmes for å tørre å ta modige valg for sin nye elektrikerkjede.

Atyp har hatt et totalansvar som inkluderer navneprosess, logoutvikling, farger, fonter, utvikling av boligelektrikeren.no, kommunikasjonskonsept og medieplanlegging.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre arbeider fra Atyp:

Et valg for generasjoner

Et valg for generasjoner

Hvordan løfter man en nesten hundre år gammel, norsk familiebedrift inn i fremtiden? Det var oppgaven vi fikk av NorDan. Sammen utviklet vi et langsiktig kommunikasjonskonsept som forener arv, håndverk og innovasjon: Et valg for generasjoner.

read more
Sparer tid med Senterstudio

Sparer tid med Senterstudio

Når mange butikker skal på lufta samtidig, kan veien fra innsendt materiell til publisering bli unødvendig tidkrevende. Med Atyp Senterstudio reduserer vi tidsbruk og feil, og sikrer forutsigbare leveranser med avtalt kvalitet.

read more

10 vitenskapelig dokumenterte snarveier til reklameeffekt

I Atyp er vi mer enn gjennomsnittlig opptatt av å skape effekt. Effekt handler i de fleste tilfeller om å påvirke adferd, og vi lener oss derfor mot adferdspsykologien for å hente kunnskap og inspirasjon til hvordan vi mest effektivt kan påvirke adferd i en gitt situasjon.

Karakterdreven historiefortelling oppnår vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame

Det er godt dokumentert at reklame rettet mot høyre hjernehalvdel i større grad engasjerer følelser, huskes bedre og derfor er mer effektiv på lang sikt enn reklame rettet mot venstre hjernehalvdel (Se f.eks. Orlando Wood, Lemon – how the advertising brain turned sour). I denne analysen ser vi på forskjellene i evne til å generere oppmerksomhet mellom filmer som aktiviserer henholdsvis høyre og venstre hjernehalvdel.

Atyp delte mentale snarveier på fullbooket frokostseminar

På frokostseminaret AtypLeaks fikk deltakerne et innblikk i hvordan nudging (dulting) kan brukes strategisk for å påvirke holdninger og atferd.

Her kan lese gjennom innholdet og eksempler på de 8 nudging teknikkene som ble presentert på seminaret.