Den nye bilen har to hjul

EVO Elsykler importerer og selger premium elsykler til person- og bedriftsmarkedet. Syklene er nøye utvalgt for å gjøre det enklere, raskere og morsommere å komme frem.

Slik at elsykling kan være et reelt alternativ til bil.
Bilde av EVO totebag med teksten "Den nye bilen har to hjul"

EVO Elsykler var tidlig ute med elsykler i Norge, men i takt med at elsykling fikk vind i seilene ble konkurransen stadig tøffere. EVO ble utfordret av en rekke aktører som solgte vesentlig billigere sykler, og hadde behov for å spisse strategien. I stedet for å sammenligne oss med andre elsykler, utropte vi bilen til den nye hovedfienden.

Vår strategi ble derfor å trekke frem gode grunner til å velge elsykkel fra EVO, fremfor bilen. I stedet for å snakke om sykler, lånte vi ord og uttrykk fra bil­verdenen, og trakk frem kjipe situasjoner man kan kjenne seg i igjen fra i bil. Vi ga det nye konseptet navnet: Den nye bilen har to hjul.

Bilde av sort genser med teksten "Den nye bilen har to hjul" trykket på brystet

Konseptet er tatt ut i butikk og med en rekke digitalannonser som presenterer ulike elsykler som alternativer til bil.

Siden lansering har kampanjen bidratt til kraftig vekst i salg både i fysisk butikk og i nettbutikken. Veksten er oppnådd uten økte mediebudsjetter, og med veldig tydelig sammenheng mellom aktivitet og trafikk.

%

Klikkfrekvens

%

Omsetning i nettbutikk

Snittpris pr. solgte sykkel

%

Salg totalt

%

Trafikk til nettbutikk

Andre arbeider fra Atyp:

Flere menn på banen i fosterhjemssaken

Flere menn på banen i fosterhjemssaken

Bufdir ønsket å få menn på banen i fosterhjemssaken. Atyp utviklet kommunikasjon på konseptet “Neste Kapittel” med historier om en Liverpool-supporter og en ishockeytrener. Kampanjen ble plassert rundt fotball- og ishockeyarrangementer for å nå menn. Kampanjen vant hele tre priser under Anfo Effekt 2024: Gull i Bærekraft, Kantar sin Innsiktspris og Grand Prix.

read more

To nye fjes i Thorvald Meyers gate 11

Vi har fått to nye kollegaer i mediaavdelingen. Celin har startet som SoMe-rådgiver, og Hannah har trådt inn i en internrolle som digital planner.

Nominasjoner og prisdryss til Bufdir! 

Fotballfilmen «Den utenkelige overgangen» som vi har laget for Bufdir og Fosterhjem.no, har allerede vunnet Sølvfisken for mars, og fortsetter nå å...

Note to self – derfor bør historiefortellere omfavne Byron Sharp

Byron Sharp, eller rettere sagt tolkningen av hans bøker har vært et hår i suppa for mange av oss som jobber med å lage reklame.