Å finne sammen i utenforskapet

Å føle på utenforskap og annerledeshet er ikke ukjent for de rundt 30 barna i Oslo som akkurat nå venter på et fosterhjem.

Mange skeive har erfaringer om utenforskap som kan være verdifulle i møte med disse barna. Derfor søker Barne- og Familieetaten i Oslo Kommune skeive fosterforeldre til barn som av ulike grunner ikke kan bo hjemme. Atyp har laget en printløsning til spesialutgaven av Blikk. Denne deles ut gratis under Oslo Pride og kan også ses på trikkestoppet utenfor Kontraskjæret. Det er også utviklet materiell til etatens stand i Pride Park for å komme i kontakt med skeive par som er åpne for et nytt kapittel i livet.

Dagbokteksten, som er utgangspunktet for løsningen, er skrevet av en ungdom i fosterhjem og senere bearbeidet av kreatørene i Atyp. Kommunikasjonens oppgave er todelt. Dette er en fin mulighet for etaten til å både vise støtte og åpenhet mot det skeive miljøet, og samtidig drive aktiv rekruttering av potensielle fosterforeldre.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre arbeider fra Atyp:

Flere menn på banen i fosterhjemssaken

Flere menn på banen i fosterhjemssaken

Bufdir ønsket å få menn på banen i fosterhjemssaken. Atyp utviklet kommunikasjon på konseptet “Neste Kapittel” med historier om en Liverpool-supporter og en ishockeytrener. Kampanjen ble plassert rundt fotball- og ishockeyarrangementer for å nå menn. Kampanjen vant hele tre priser under Anfo Effekt 2024: Gull i Bærekraft, Kantar sin Innsiktspris og Grand Prix.

read more

Chilimobil velger Atyp som nytt reklame- og mediebyrå

Vil gå atypisk til verks for videre vekst i mobilmarkedet.

Hurra for Atlas – og for en fagprøve! 🎉

Vår aller første lærling, Atlas, har nå fullført fagprøven i Mediedesign – med glans!

To nye fjes i Thorvald Meyers gate 11

Vi har fått to nye kollegaer i mediaavdelingen. Celin har startet som SoMe-rådgiver, og Hannah har trådt inn i en internrolle som digital planner.