Statnetts nye mediebyrå

Vi leverer et produkt stadig flere etterspør.
Statnett har valg Atyp som nytt mediebyrå etter at avtalen med mediebyrået IUM, som nylig delte seg i de to forskjellige byråene, Initiative og UM. Statnetts nye rammeavtale med Atyp vil ha en varighet på tre år pluss opsjoner på til sammen to år.

 

– Statnett bygger og drifter Norges viktigste infrastruktur. I en stadig mer elektrifisert hverdag, stilles det enorme krav til teknologi, systemer og kompetanse. Dette arbeidet gleder vi oss til å bidra inn i, sier rådgiver og partner Svein Larsen i Atyp.

Atyp er dermed i vinden om dagen. For få uker siden sikret vi oss en avtale med Bufdir. Nå har de største eierne av Norges sentralnett, Statnett, valgt Atyp som sitt nye mediebyrå. Daglig leder i Atyp, Hågen Pettersen, mener at avtalen med Statnett viser at vår forretningsmodell fungerer.

– Det er veldig gledelig å få nok et bevis på at forretningsmodellen vår appellerer. Produktet vi leverer blir stadig etterspurt av flere kunder, sier Hågen Pettersen.

Statnett er godt fornøyd med valget av sitt nye mediebyrå og mener at arbeidsmetoden til Atyp er relevant for dem.

– Atyp presenterte et solid team med lang og relevant erfaring. Måten de kombinerer en innsiktsbasert og utprøvende tilnærming i arbeidet sitt er relevant for oss, heter det i en uttalelse fra kommunikasjonsavdelingen i Statnett.

Publisert på Kampanje.com 28.04.21

 

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre lignende artikler:

Godt å bare få det servert
Godt å bare få det servert

Fjordland har tidligere fokusert på produktserier og enkeltprodukter i markedsføringen sin. I det nye knippet med reklamefilmer er målet å tydeligjøre merkevaren, samt gjøre den lettere tilgjengelig på tvers av de ulike situasjonene der Fjordland kommer til unnsetning i hverdagen.

read more
Det er mye å tjene på å handle reklame og media samme sted
Det er mye å tjene på å handle reklame og media samme sted

Ved å samle alt en moderne annonsør trenger i ett og samme byrå, vil tiden som går med til overlappende oppgaver reduseres med opptil 49 %. Så hvis vi er enige om at tid er penger – kan tiden man sparer frigjøre midler til å skape mer verdi, større effekt og økt avkastning. Vi tror dette kort oppsummert er verdien av å samle alt hos ett og samme miljø.

read more

Atyp avslører: Distinkte merkemarkører gjorde underverker for content-løpet til Norges største arbeidsplass

Honningcentralen ville minne folk om ulike fordeler ved bruk av honning. En viktig del av mediemiksen var å lage en content-artikkel med tilhørende native-annonser.

10 vitenskapelig dokumenterte snarveier til reklameeffekt

I Atyp er vi mer enn gjennomsnittlig opptatt av å skape effekt. Effekt handler i de fleste tilfeller om å påvirke adferd, og vi lener oss derfor mot adferdspsykologien for å hente kunnskap og inspirasjon til hvordan vi mest effektivt kan påvirke adferd i en gitt situasjon.

Godt å bare få det servert

Fjordland har tidligere fokusert på produktserier og enkeltprodukter i markedsføringen sin. I det nye knippet med reklamefilmer er målet å tydeligjøre merkevaren, samt gjøre den lettere tilgjengelig på tvers av de ulike situasjonene der Fjordland kommer til unnsetning i hverdagen.