Kunsten å gjøre det vanskelige enkelt

Vår første jobb for NAV er på lufta og det er rekruttering av IT-utviklere som står på agendaen.

NAV har et av de fremste og viktigste utviklermiljøene i Norge. Jobben med å bygge gode digitale velferdstjenester, krever at NAV lykkes godt med å rekruttere egne utviklere. Å lage løsninger som mennesker i ulike aldre og livssituasjoner opplever som enkle, er nemlig alt annet enn enkelt

IT-utviklere er svært ettertraktede på jobbmarkedet. For å få oppmerksomheten til de riktige hodene, lette vi etter en innfallsvinkel som skilte seg litt ut i mengden av rekrutteringskommunikasjon. Løsningen ble å bruke to godt voksne representanter for brukere av tjenestene og la dem snakke like uanstrengt og kunnskapsrikt om kode som om dobbeltdyner og strikking.

Filmene gir kandidatene en liten kikk «under panseret» på nav.no og de løsningene NAV IT jobber med. Samtidig får man også en smakebit på brukerperspektivet.

Som utvikler hos NAV må du ha hjerte for både fag og mennesker. Kampanjen består av i alt syv korte filmer. Atyp har stått for både idé, filmproduksjon og media.

Resultater

IT-hoder står i kø hos NAV
Kampanjen har levert resultater langt utenom det vanlige. Kampanjen har generert nesten 5,6 mill. visninger og bidratt til at over 14.000 personer har besøkt kampanjesiden: detsombetyrnoe.no. Totalt fikk NAV 497 søkere på utviklerstillingene. Det er mer enn 3 ganger så mange som siste kampanje, med 20 % lavere budsjett. Og NAV er i rute til å ansette 15–20 godt kvalifiserte nye utviklere.

Premiering
Caset har blitt premiert med bronsje i kategorien media i Gulltaggen, og sølv i “employer branding” konkurransen Magnet Awards for beste kampanje overfor erfarne.

Besøk på kampanjeside

Visninger

Søkere

Andre arbeider fra Atyp:

Et valg for generasjoner

Et valg for generasjoner

Hvordan løfter man en nesten hundre år gammel, norsk familiebedrift inn i fremtiden? Det var oppgaven vi fikk av NorDan. Sammen utviklet vi et langsiktig kommunikasjonskonsept som forener arv, håndverk og innovasjon: Et valg for generasjoner.

read more
Sparer tid med Senterstudio

Sparer tid med Senterstudio

Når mange butikker skal på lufta samtidig, kan veien fra innsendt materiell til publisering bli unødvendig tidkrevende. Med Atyp Senterstudio reduserer vi tidsbruk og feil, og sikrer forutsigbare leveranser med avtalt kvalitet.

read more

Wilhelmsen Ships Service appoints Atyp as global media agency partner

The partnership will help Wilhelmsen Ships Service (WSS) scale a performance-driven marketing model across regions and solution areas.

Atyp delte mentale snarveier på fullbooket frokostseminar

På frokostseminaret AtypLeaks fikk deltakerne et innblikk i hvordan nudging (dulting) kan brukes strategisk for å påvirke holdninger og atferd.

Her kan lese gjennom innholdet og eksempler på de 8 nudging teknikkene som ble presentert på seminaret.

Statens Vegvesen velger Atyp til både reklame og media

Etter en nylig gjennomført byråkonkurranse er det klart at Atyp skal bistå Statens Vegvesen med å løse kommunikasjonsoppgaver tilknyttet sesongaktiviteter de neste årene, og vi ble valgt på både reklame og media.