Thon Hotels

I år ble det Fargerik Fredag

I år hadde Thon Hotels et ønske om å droppe Black Friday. I stedet ville de skape sin egen dag som var mer i tråd med deres verdier. Navnet på dagen ble Fargerik Fredag. Vår oppgave ble å gjøre denne nye dagen kjent, og å få folk til å forstå at årets beste tilbud ville komme denne fredagen – og ikke på Black Friday en måned senere.

De fargesterke løsningene var godt synlige i digitale utendørsflater. Vi var også til stede i kjøpesentre og ved ulike knutepunkt i kollektivtrafikken.

Bannere, some og andre digitale flater var en vesentlig del av kampanjen. Her var det kort vei videre til en kampanjeside som fortalte alt man trengte å vite om Fargerik Fredag.

Resultater

%

Trafikk på nettside mot fjorårets Black Friday

%

Omsetning mot fjorårets Black Friday

Ønsker du mer informasjon?

Morten Micalsen

Andre arbeider fra Atyp:

Nominasjoner og prisdryss til Bufdir! 

Fotballfilmen «Den utenkelige overgangen» som vi har laget for Bufdir og Fosterhjem.no, har allerede vunnet Sølvfisken for mars, og fortsetter nå å...

Note to self – derfor bør historiefortellere omfavne Byron Sharp

Byron Sharp, eller rettere sagt tolkningen av hans bøker har vært et hår i suppa for mange av oss som jobber med å lage reklame.

Samsnakka om alkohol?

Tidligere i år ble det kjent at Av-og-til valgte oss som sitt nye reklamebyrå på tematikken ungdom og alkohol. Endelig er første kampanje på lufta.