Hafslund Strøm

Fornøyde strømkunder tenker ikke på strøm

Hafslund Strøm er en solid og godt kjent strømleverandør. Selskapet har gjennom flere år opplevd synkende markedsandel grunnet høy churn og for få nye kunder. I likhet med flere andre strømaktører prioriterte Hafslund Strøm produkt- og tilbudskommunikasjon i jakten på nye kunder. Effekten av aktivitetene var ikke tilfredsstillende, og spesielt salg via egen nettside var for lavt. Vi måtte tenke helt nytt i 2021.

Til tross for hva en rekke strømaktører virker å tro, så går ikke folk rundt og tenker på strøm. Og hvis de først skulle tenke på strøm, er det mest sannsynlig fordi de er misfornøyde med leverandøren sin.

Denne innsikten ønsket vi å benytte i kampanjen vi skulle lage. Ved å vise at vi forstår hvordan folk faktisk lever livene sine, ville vi forsøke å styrke vår tillit og troverdighet hos potensielle og eksisterende kunder i Oslo og omegn.

Kampanjen for Hafslund Strøm spiller på hva vanlige folk kan tenke på i stedet for strøm.

Den viser et utvalg betraktninger som kanskje kan vekke litt humring eller undring hos publikum, samtidig som vi også er tydelige på at Hafslund Strøm brenner for å holde kundene sine fornøyde.

En mengde ulike løsninger ble laget for avis, utendørs, sosiale medier, digitale bannere og nett-tv.

Kampanjen er løst i samarbeid med Tinagent og Både Og.

Resultater 2021

%

Salg web

%

Salg telemarketing

%

Reklameoppmerksomhet (opp fra 9 % i 2020)

%

Avsender-ID (opp fra 26 % i 2020)

%

Mediespend i 2021 mot 2020

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre arbeider fra Atyp:

Et valg for generasjoner

Et valg for generasjoner

Hvordan løfter man en nesten hundre år gammel, norsk familiebedrift inn i fremtiden? Det var oppgaven vi fikk av NorDan. Sammen utviklet vi et langsiktig kommunikasjonskonsept som forener arv, håndverk og innovasjon: Et valg for generasjoner.

read more
Sparer tid med Senterstudio

Sparer tid med Senterstudio

Når mange butikker skal på lufta samtidig, kan veien fra innsendt materiell til publisering bli unødvendig tidkrevende. Med Atyp Senterstudio reduserer vi tidsbruk og feil, og sikrer forutsigbare leveranser med avtalt kvalitet.

read more

Wilhelmsen Ships Service appoints Atyp as global media agency partner

The partnership will help Wilhelmsen Ships Service (WSS) scale a performance-driven marketing model across regions and solution areas.

Atyp delte mentale snarveier på fullbooket frokostseminar

På frokostseminaret AtypLeaks fikk deltakerne et innblikk i hvordan nudging (dulting) kan brukes strategisk for å påvirke holdninger og atferd.

Her kan lese gjennom innholdet og eksempler på de 8 nudging teknikkene som ble presentert på seminaret.

Statens Vegvesen velger Atyp til både reklame og media

Etter en nylig gjennomført byråkonkurranse er det klart at Atyp skal bistå Statens Vegvesen med å løse kommunikasjonsoppgaver tilknyttet sesongaktiviteter de neste årene, og vi ble valgt på både reklame og media.