Stiftelsen Norsk Luftambulanse

En app som redder liv

Hjelp 113 er en app utviklet av Stiftelsen Norsk Luftambulanse (SNLA). Appen forteller eksakt hvor du befinner deg, i tillegg til å gi operatøren på 113-sentralen muligheten til å se skadestedet med egne øyne. Hele 1,7 millioner har lastet ned Hjelp 113, men tall viser at bare 10 % benytter appen når de ringer. SNLA ønsket å bedre disse tallene.

Muligheten for å aktivisere mobilkameraet er en ny funksjon som ikke mange kjenner til. Vi ønsket å bruke denne funksjonen som et argument for å laste ned og benytte appen. Når 113-operatøren kan se hva som skjer på skadestedet, vil det langt på vei føles som å ha vedkommende der. Dette passet også godt inn i konseptet til SNLA, Ingen redder liv alene.

Sammen med Marius Holst og Fantefilm laget vi en film vi ønsket at ingen skulle stille seg likegyldige til. Vi valgte å benytte sterke virkemidler for at filmen skulle bli lagt merke til – uansett om den ble vist på tv eller i sosiale kanaler.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre arbeider fra Atyp:

Flere menn på banen i fosterhjemssaken

Flere menn på banen i fosterhjemssaken

Bufdir ønsket å få menn på banen i fosterhjemssaken. Atyp utviklet kommunikasjon på konseptet “Neste Kapittel” med historier om en Liverpool-supporter og en ishockeytrener. Kampanjen ble plassert rundt fotball- og ishockeyarrangementer for å nå menn. Kampanjen vant hele tre priser under Anfo Effekt 2024: Gull i Bærekraft, Kantar sin Innsiktspris og Grand Prix.

read more

To nye fjes i Thorvald Meyers gate 11

Vi har fått to nye kollegaer i mediaavdelingen. Celin har startet som SoMe-rådgiver, og Hannah har trådt inn i en internrolle som digital planner.

Nominasjoner og prisdryss til Bufdir! 

Fotballfilmen «Den utenkelige overgangen» som vi har laget for Bufdir og Fosterhjem.no, har allerede vunnet Sølvfisken for mars, og fortsetter nå å...

Note to self – derfor bør historiefortellere omfavne Byron Sharp

Byron Sharp, eller rettere sagt tolkningen av hans bøker har vært et hår i suppa for mange av oss som jobber med å lage reklame.