
I jakten på reklamebyrå landet Unibet på vårt nyetablerte, helnorske byrå Atyp. Allerede fra i morgen blir den første reklamefilmen å se på internasjonale TV kanaler som TV3, Viasat, Discovery, Eurosport m.fl

Global kampanje
– Å lage en global reklamekampanje, med en idrettsutøver som 600 millioner sjakkspillere og fans over hele verden snur seg etter på gata, er jo en drømmeoppgave for et hvert byrå, sier Pettersen.
– Vi er veldig fornøyd med hvordan denne kampanjen har blitt, og tenker at den snakker for seg. Samarbeidet med Atyp har vært meget bra. Byrået forstod kjapt hva vi ønsket, og har tatt dette ut i en mektig hyllest av både sjakksporten og Magnus Carlsen. Det er en kampanje som virkelig underbygger at «Luck is no coincidence», og det håper vi faller i smak hos publikum slik det har gjort hos oss, forteller Chief Commercial Officer Rhodri Darch i Kindred Group.


Hardt arbeid
Kampanjen som lanserer samarbeidet har fokus på Magnus Carlsen og alt det harde arbeidet han har lagt ned for å komme dit han er i dag.
– Unibet sier at Luck is no coincidence. Hvis det er én person som virkelig ikke kan stole på at flaks gjør jobben, så er det Magnus Carlsen, forklarer AD i Atyp, Kristoffer Reppen.
– Skal du våge å håpe på litt flaks, så må du først ha lagt ned en solid mengde med hardt arbeid. Akkurat slik som Magnus.
Filmene ble spilt inn i Praha tidligere denne måneden, med følgende team fra Atyp: Kristoffer Reppen Art Director, Sigurd Solberg Tekstforfatter, Ingrid Evensen Prosjektleder og rådgiver Hågen Pettersen. Det er Motion Blur som står for produksjon, med Excecutive Producer Espen Horn, produsent Nina Lorentzen og regissør Kavar Singh.

Ønsker du mer informasjon? Hågen Pettersen haagen@atyp.no +47 982 57 607

Flere jobber
